onsdag 7 december 2011

Tack för tipsen


Tack för alla tips angående 
min bruna hyacint.
Det jag kan sammanfatta är nog
att de ska ha ytterst lite vatten
(om ens något?!?).
Det är i så fall rötterna som ska ha vatten,
absolut inte löken.
Och kanske att det är ren och skär otur att 
denna blev brun så fort.

Fick en väldigt bra länk av Marianne
med bloggen Min lilla skrubb
om hur man ska ta hand om sina julblommor.
Perfekt för en nybörjare som jag,
kolla in sidan

Ha en riktigt skön
"LillLördag"

Kramar

3 kommentarer:

Marianne sa...

Jag har inte så bra hand med blommor så sådana sidor är guld värda;)
Mina blommor drunknar nästan om grannen tar hand om dom när vi är bortresta -så ofta får dom vatten:/
Ett bra tips till det är dock att ha en fredskalla hemma, för den deppar ihop utan att dö och då får man sig en liten påminnelse;)
Du får så gärna länka min sida, bara trevligt:)
Jag gillar din blogg och har lagt till din sida i min läslista för ett litet tag sedan, ska man kanske tala om det? -är ju skapligt ny i den här världen:)
Kram

Gnistra i Norr sa...

Ska genast kolla länken. Tycker att mina började blomma oroväckande fort, misstänker att de kommer ha blommat ut innan jul.

God Jul

//Jeanette

Svarta tassar i vit soffa sa...

Tack för länk-tipset.
Sådana sidor är alltid uppskattade.
Kram
Jenny