tisdag 13 december 2011

Då har den gamla ikea lampan fått en makeover


Denna lampa är nu ett minne blott.







Efter en del mätande, klippande 
och gasande på symaskinen,
är den nu nästan klar.
Lite strykning och kluvande på hur jag bäst ska fästa
den i metallramarna uppe och nere är kvar.
Limma eller sy???
(just nu är den bara nålad)
Hur skulle ni göra?

Men resultatet är jag annars nöjd med.
Mysstämning och passar härligt ihop med övrigt
i rummet.

Zlatan återanvänder dock gärna den gamla skärmen som tunnel




Kramar




5 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hahhha snacka om återvinning på alla plan. Perfekt till katten :)
Supersnygg blev den ju!
Har också en sån står i källaren men hade aldrig kommit på iden att klä om den.
Skulle nog limma..

Kram Camilla

Anonym sa...

Åh så fin den blev;) Mycket vackrare nu;) Hm gillar att limma men med tanke på hållbarheten och att ett barn ska vistas i rummet så hade jag nog sytt(eller jag hade inte sytt utan det hade Syster L fått göra;)

Hoppas även du haft en härlig lucia dag

Anonym sa...

Det blev ju fantastiskt bra!!!
Kram Ellinor

Marianne sa...

Vilket fint tyg! Blev jättefint!
Jag skulle nog både limmat och kastat några säkerhetsstygn runt om:)
Ha de gott!
Marianne

Svarta tassar i vit soffa sa...

Ser inte ut som samma lampa. Blev superfint!!!! Jag skulle nog ha limmat... tror att det innebär mindre pill :)
Njaaa... har lite samma problem ang ingen julkänsla. Kanske beror det på detta eviga regnväder. Känns mer som senvår än december ute :( Jag har inte ens funderat på om vi ska ha en stor gran eller inte i år.
Kram
Jenny