onsdag 7 december 2011

Fler djur....




Nu har tyget kommit hem som jag tänkt ha till 
golvlampan i bebisens rum.
Så nu flyttar det in mer djur i 101:an.
Ska bli spännande att se om jag klarar fullfölja 
detta projekt jag nu dragit igång.

Annars har dagen passerat fort.
Tö på morgonen, snö rusk mitt på dagen
och kyla och halka nu ikväll.
På asfalten är det otäckt halt, 
så Dix och jag trotsade mörkret och tog en 
ordentlig kvällsrunda till skogen.
Mörkt men mysigt i månljuset.
Så nu är det riktigt skönt att ha lagt upp
fötterna på soffbordet framför Bonde söker Fru.

Ska ni ge er ut på vägarna ikväll så
ta det ruskigt försiktigt.

Kramar

3 kommentarer:

My sa...

Men hallå!? Det här har jag helt missat!! Så roligt! Och vad spännande! :)

Hemma på Sjuan sa...

Jahaaa, trodde ni skulle skaffa valp med innan bebisen... Kunde ju bli lite väl jobbigt kanske!
Ja idag var det otäckt halt, många olyckor. Enda nackdelen med snö och minusgrader....
Kram Suss

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var halkigt nu på morgonen också, är ledig så jag körde maken till jobbet. Började med att handbromsen frusit fast #¤¤f*"!!
Det var ett jättegulligt tyg, så fint med djur.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria