måndag 2 februari 2015

Hålla rutiner "bortrest"




Jag packar ALLTID med träningskläder om jag åker iväg, ifall tillfälle ges. 
Denna helgen har jag varit på "läger" ihop med henne jag jobbar med. 
Långa arbetspass och en övernattning, 
fast vi har så oförskämt trevligt att det knappast kan kallas jobb ;)

Det finns så otroligt mycket man kan göra med enbart kroppen som motstånd. 
Och youtube och bloggvärlden är full med inspo. 
Lofsan har kört en serie under januari indelat på tre kategorier: 
träning, kost och tanke., spana in dem om du missat det. 

Så när hon jag jobbar hos somnade redan vid 21.00 
passade jag på att testa Lofsans benpass från 8:e januari. 
2 block, 15 min per block. 
Block 1
60 bakåt utfall
30 saxhopp
10 låga roterande knäböj
Block 2
60 höftlyft
30 bakomutfall
10 hoppande knäböj

Mjölksyra och svett på 30 min. 

På lördagen vaknade jag redan vid 5, så efter en stunds dragande tröttnade jag 
och fick till ett skönt yoga-pass med hjälp av you tube och grymma "yoga with adriene". 

På söndagen slutade vi redan vid 13.00, 
hade förberett väskan med löpkläder och återhämtande shake från Herbalife. 
Så innan jag åkte för att hämta hem barnen från mor och far 
hann jag med veckans långpass i en härlig ny miljö, som gav grym motivation. 
Så mycket lättare att springa på vägar där man känner en nyfikenhet 
för vad som finns bakom nästa krök än de vanliga "utnötta" rundorna hemmakring. 

Så glöm inte packa träningskläderna om ni vill hålla vanor på resande fot. 
Är bara fantasin som sätter stopp. 
Och att spring-turista på nya platser är gott både för kropp och knopp. 

Kramar



Inga kommentarer: