lördag 9 augusti 2014

Träna hjärnan och Boksök!


Kroppen får ju sitt i träning regelbundet.
Hjärnan, jo den går väl ofta på högvarv och jag försöker spretigt 
söka kunskap om det mesta ;)
Men i höst är det dags för den att fokusera lite mer.
Min första högskolekurs ska läsas, helt på distans,
och tack och lov på halvfart.

Näringslärans grunder - en kurs jag ser fram emot.
Kommer dock kräva sin planering då båda barnen är hemma.
Men en kul utmaning att anta, och hoppas lära mig massa matnyttigt.

2 böcker krävs: 
*Näringslära för högskolan: från grundläggande till avancerad nutrition
Abrahamsson, Lillemor (2013), 6 uppl.
*Nordic Nutrition Recommendations 2012: integrating nutrition and physical activity
Nordiska ministerrådet (2014). 5 uppl.

Så är det någon som sitter på dessa två och vill bli av med dem så hojta!

Nä, nu ska det börjas packa.
Premiär för mitt livs första Triathlon idag.
Spännande Spännande.

Hoppas ni får en riktigt härlig Lördag,
Kramar

Inga kommentarer: