söndag 2 februari 2014

Summering av sockerutmaningen


Då var Januaris sockerutmaning avklarad.
Tanken med den var att bryta ett mönster efter jul och nyår.
Att lära sig hantera sitt sug.
Så nu när den är över kanske man lättare kan hålla mål som tex lördagsgodis.

För socker är ju beroendeframkallande.
Vilket man verkligen märker i början när man 
försöker bryta sockervanan.
Man kan få huvudvärk, humörsvängningar, toksug och hela huvudet 
fylls av massa smaskigt som tar upp ens tankar.

Jag har inte haft så svårt att hålla mig borta från det söta
då jag i vanliga fall inte äter några mängder av det mer än då och då 
på helgen och vid kalas.
1 fusk dag blev det här.
Efter natten då Stella hade magsjuka.
Då gick vi alla på magsjuke-diet i form av blåbärssoppa
och pannkakor med smör och socker på.
Vi köpte även hem en flaska coca cola ifall J eller jag skulle
åka på det, så även 1-2 glas av det blev det på kvällen.

Sen hade jag ju satt ribban högt med så jag försökte att
inte ens ta någon proteinbar.
Men det har det nog blivit ca 5 st när tiden inte har räckt till
att få med sig andra alternativa proteinrika mellis.

Men jag är ändå nöjd, 
månaden har gått bra och suget är som bortblåst.
Så nu återgår jag till vanan att om jag är sugen på sött till
helgen så kommer det slinka ner.

Och idag vankas 92 års kalas så misstänker att
något sött kommer hamna i magen ;)
Ha en fortsatt mysig Söndag,
Kramar

1 kommentar:

anettan sa...

Grattis, jag beundrar din karaktär. Kram anette