fredag 20 april 2012

Köksbords drömmar

Svenska hem

Svenska hem

Svenska hem

I Onsdags var jag, Lilla S och min kära syster i Eksjö.
Hade en riktigt mysig eftermiddag
och besökte bland andra materialmännen.
Älskar att gå runt bland all inredning och bara drömma mig bort.

Vill ha ett nytt stort köksbord.
Ett robust och stabilt ska det vara.

Hittade några stycken och tankarna svävar genast
iväg om vart och hur det ska stå.

Drömmar, så härliga, men när kan de bli verklighet?
Snart?

Hmm, men nu är det dags att sluta drömma.
Regnet öser ner utanför och hunden måste rastas innan
öppna förskolan.
Idag känner jag inte alls för att vara hundägare.
MenMen, det finns inga dåliga väder.....


Ha en riktigt skön Fredag,
Kramar

4 kommentarer:

Marianne sa...

Snygga bord! Robust ska de va så man kan använda det till allt:)
Vi bytte till ett mindre smidigare när vi renoverade om köket för några år sedan, men det fick flytta till ett av barnen för jag klarade inte av att leva med ett fjuttbord;)
Kram Marianne

Hemma på Sjuan sa...

Näe usch bävar för att gå kvällsrundan... Både jag och hundarna var dyngsura på morgonen.
Snygga köksbord!
Ha en bra fredag ni oxå.

Kram Suss

Anonym sa...

Visst är det viktigt att ha drömmar. Här dröms det om ett växthus och ett inglasat uterum. Drömmar ger en något att sträva mot och att hålla fast vi när saker känns lite motigt... Gillar bordsförslagen;)

Ha en härlig dag på öppnaförskolan och försök att inte regna/snöa bort
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Får du ut eran hund i sånt här väder? Vi får dra ut Nenya. Och så fort hon har uträttat sina behov springer hon upp på trappen och vill in.

Ja, den mysiga magen hade jag då. Tänk vad tiden går fort. Och vad härligt det var att vara gravid.

Vad har ni för planer i helgen?

Ha en mysig kväll! Kram Maria