lördag 12 november 2011

Som julafton.....


Fyra stora gula påsar fyllde bilen igår när vi gav oss av hemåt.
Jag är sådan att jag redan i bilen hem börjar plocka med allt jag köpt.
Vill titta och känna lite extra på allt fint genast ju.

Väl hemma får jag nu gå på nålar.
Innan jag kan packa upp allt
(förutom det som är ätbart)
så måste renoveringen bli klar.
Är ju liksom lagom med kaos här hemma ändå med prylar överallt.
Känns som julaftons.
Hela dagen går man och känner och klämmer på paketen, 
men så måste man vänta.......



Men i onsdags hann jag tvätta ner nästan alla tapeter.
Bara lite småfläckar kvar och bakom elementet.
Det får bli endel av dagens projekt.
Sen måste tyvärr även taket skrapas då det är målat med fel färgmaterial.
För skulle vi måla på nu med vanlig takfärg är det stor risk att allt flagnar ner.
Tur vi inte behöver vara sysslolösa....

Men i eftermiddag vankas det 
40års kalas
för min käre morbror.

Så även denna lördag kommer passera i rasande fart.

Trevlig Helg
Kramar




1 kommentar:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Man blir som ett barn på julafton när man sitter där med sina påsar fulla med nya saker.
Min mamma ska till Ullared i slutet av denna månad. Har en liten lista som jag ska skicka med :)

Ha en fin lördag!! Kram Maria