onsdag 30 november 2011

"Makeover" av ljusstake?!?!




Igår kväll var vi iväg på julbord med jobbet.
Trevligt men ordentligt mäktigt,
baaah vad mätt jag var efteråt.
Under kvällen kände jag att nacken började bli konstig
och väl hemma var nackspärren ett faktum.

Så nu kommer lite gnäll om att jag sovit ur uselt,
vaknat varje gång jag rört mig av knivar som skärt i nacken.
Fy f*n rent ut sagt vad ont detta gör.
Nu traskar jag runt med en halsduk lindad runt mig
och hoppas värme ska hjälpa.
Alla tips mot nackspärr är mer än välkommet!

Funderar på om jag ska orka slipa den röda ljusstaken och 
låta den bli vit nu på förmiddagen eller
om jag ska krypa ner i sängen med en god bok 
och försöka halvsova en stund efter den tuffa natten.

Men först är det bäst jag låter den stackars hunden gå
ut och göra sina behov.

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska gå och vila dig först. Pyssel brukar inte bli så lustfyllt om man har ont. Så vila först, slipa och måla sen och sedan visar du resultatet för oss;)

Hoppas nackspärret släpper, har du tigerbalsam hemma så smörj på det för det hjälper enligt Mr D.