torsdag 24 november 2011

Årets adventsljusstake








Detta med adventsljusstake är ju nu för tiden ett projekt i sig.
Ska man ha tjocka eller smala ljus,
vad ska de stå i,
ska det vara siffror på,
och sist men inte minst:
hur ska man dekorera
och med vad?

I år hittade jag min lilla trälåda som köptes på loppis
i våras och tyckte den kunde passa.
Efter två år med blockljus fick det nu bli kronljus.
Traditionellt med mossa.
Men sen är tanken att den ska dekoreras lite till tror jag.
Men det har inte hunnits med ännu.

Nu har golvsliparen påbörjat sitt arbete.
Och jag borde absolut inte sitta här,
utan städa det som går här i kaoset.
För ikväll blir det flumkväll i goda vänners lag och lite mat.

Kramar




1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli kul och se hur du dekorerar den... Har inte börjat med min än så lite inspiration kan nog behövas;)

Önskar dig en härlig dag i slipdammet;)