söndag 28 augusti 2011

Från ån till magen!!!!



Tror Dix tyckte kräftfisket var mest spännande



Nostalgi!
Denna kastrull har mina föräldrar ALLTID kokat kräftor i!


Blev ett lyckat kräftfiske.
Dixen var verkligen på G och funderade extremt mycket på
vad det var för konstiga saker som hamnade i hinken.
Men hon klarade sig skönt nog undan från nyp.

Endast en av 17 burar var tom.
Många låg på gränsen och kastades åter i igen.
Men 30-40 stycken i riktigt fin storlek fick vi med hem.

Så nu är de kokta och klara.
Kastrullen fick jag av mamma och pappa nu när de flyttade.
Nostalgi att koka kräftor i samma stora kastrull
som man alltid gjort, 
ända sen barnsben och så långt minnet minns.

Misstänker att det kommer bli en eller annan röding till kvällsmat.
Men först ska det laddas för Zumba träning i eftermiddag.
Yeehy, skaka ruuuuuumpa.

Kramar



2 kommentarer:

Gisela Testmann sa...

Härliga kräftor - mums!
Så duktig du är att träna - jag ska själv igång igen efter år av stillasittande - har haft en envis hosta men eftersom den inte försvinner så är det likabra att jag sätter igång igen - för min del - body-balance ocg dans - lindyhop
kram gisela

I mina gömmor sa...

Mmmmm! Jag hade gärna varit med på både fiskandet och ätandet! Så mysigt!

Kram