tisdag 26 juli 2011

Sy fel...sy om....sy rätt


Istället för färdiga "camping-kuddar" 
(små tunna kuddar med mini "sovsäcksfodral")
har vi köpt billiga prydnadskuddar på jysk.
Man är ju en smålänning, dessutom är dessa snäppet större.

Med tanke på min nya vän symaskinen tyckte jag ju att det var bättre 
då jag även kunde sy egna fodral.
Hittade dessutom "vaxduk"-tyg här hemma.
Bra bra tänkte jag, blir ju då även lite vattenresistenta.
Så sagt och gjort satte jag igång.....






Upps, dock kunde jag inte krympa kudden och stuva in den
så mycket som jag först tänkt.....

Bara att börja om!
Nu gjorde jag dock så att jag satsade på ett fodral där båda kuddarna kunde få plats istället:



Kanon!
Då ska bara två gamla örngott sys om
till mindre örngott och sen är kudd-pysslet inför
paddlingen ordnat =)

Som sagt, 
smålänning ut i fingerspetsen.
Hellre göra själv och spara in lite pengar
än att ta den enkla vägen,
köpa färdigt och slänga ut mer pengar.


Nä, nu ska det laddas för ett pass Pump
på gymmet innan örngotten ska sys om.

Ha en underbar Tisdag kväll,

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev ju toppen!

Hoppas paddlingen blir underbar! Jag är också sugen på ngt sådant...

Kram
Ellinor