torsdag 7 juli 2011

Kökshandduk på metervara


Efter att mamma och pappa flyttade har inte allt 
jag rensade där packats upp.
Men ikväll såg jag en av väskorna och var tvungen att spana lite i den.
Kom då på att jag tagit dessa tyger:




Det är kökshanduk på metervara.
Mamma hade tagit de när de rensade ut hos farmor.
Så de har några år på nacken.
Om jag väljer att göra kökshanddukar av det får framtiden utvisa.
Men det rödrutiga kan nog passa vid jul annars.

Tycker det är spännande när även fabriksmärkningen var kvar.
Men efter lite googlande fann jag tyvärr inte så mycket.

Dix är varken bättre eller sämre,
men har precis fått i henne lite vätska igen.
Tyvärr dricker hon inte självmant utan får spruta ner det i munnen på henne.
Men förhoppningsvis gör fastan super,
så får det bli mer kokt ris och ev även torsk imorgon.

Ha en mysig kväll.

Kramar

2 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Oj, vilket fynd!! Det där rödrutiga skulle kunna bli snygga kuddar till jul :)
Det enda tis jag har till magsjuk hund är det "gamla" vanliga.
Fasta i ett dygn och bara ge vatten/ hemgjord näringsdryck. Överkokt ris med mycket vatten i ett dygn, hemgjord näringsdryck, sedan kan man blanda i lite överkokt vit fisk i det överkokta riset i ett dygn. Sedan långsamt, långsamt börja blanda i vanlig hundmat i det överkokta riset. Små portioner men ofta.
Brukar funka när våra hundar har knas med magen.
Hoppas hon mår bättre snart!
Kram
Jenny

I mina gömmor sa...

Men vad underbart! Fina kökslöpare det kan bli av tyget!
Kram Malin