söndag 22 mars 2015

30 år - mot en ny utmaning



Ja, trots att jag får visa leg på systemet än
 så fyller jag faktiskt 30 år om några månader.
Utan kris och med ett lugn inom mig.
Jag är väldigt nöjd och tacksam över det jag åstadkommit
under mina levnadsår hittills.
För det som inte alltid varit bra har jag lärt mig mycket av.
Och handen på hjärtat, jag är i mitt livs form, har världens bästa familj
och inte bara 1 utan 2 jobb som jag trivs mycket bra med.

Saker är inget jag känner att jag vill önska mig.
Så efter en diskussion med min kära man bestämde jag mig, 
för jag kände att jag behövde veta att de är med på tåget,
att önska mig pengar som bidrag för att genomföra en svensk tjej klassiker.


Så idag när anmälan öppnades för tjejvasan 2016 var jag redo.
Nervöst, spännande och förväntansfullt.
Löpningen och cyklingen ser jag inte som någon större utmaning.
Skidor har jag åkt en del förr, men är många år sen,
och vi får hoppas på bra med snö så jag kan förbereda mig.
Simningen - den fasar jag smått för, för vatten är inte min grej.
Men fixar jag det kommer ingen vara stoltare än jag.
Så en härlig utmaning med blandade känslor väntar, 
men jag ser fram emot det, och ska kämpa för att göra mitt bästa,
men samtidigt få en rolig upplevelse med minnen för livet,
utan att försöka sätta för höga prestationskrav på mig själv.

Någon mer som tänkt utmana sig med tjejklassikern 2016?
Ha en underbar Söndag,
Kramar

1 kommentar:

Kia sa...

Det där kommer du greja galant!
Jag har gjort alla momenten men det blev inte i följd då en förkylning satte stopp för tjejvasan. Jag vänta in i det sista innan jag bestämde mig för att stå över, kände att det inte var värt det. Cyklingen var värst då mina ben körde fast och blev som stockar några gånger. Lättaste växeln men ändå trögt att trampa runt, då var det inte kul! Men så släppte det och det gick lätt igen och så kom det tillbaka....
När det gäller simningen så är det bara följa med strömmen. Små simtag i början för det är trångt och var beredd på att sparka och bli sparkad. Men det är bara precis i början innan alla kommit iväg sen är det lugnt.
Sen får vi hoppas på snö. Varit lite tunt de senaste åren, vill ju hinna träna också.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia