tisdag 25 oktober 2011

Akut höstbehov på småländskt vis = Gratis!

Igår kom när jag hem från jobbet så
såg jag helt plötsligt hur extremt fel det var med köksgardinen



Ljus och extremt somrig.
Sagt och gjort revs den ner.
Gardinlådan gicks igenom utan att få napp.
Men visst hade jag sett en snygg mörklila hissgardin på Karlssons
för en billig peng....hmm.
Sagt och gjort,
in i bilen och iväg.

Men tyvärr var den bara 120 bred,
vårt köksfönster är 140.

Så fick improvisera ur gardinlådan



Paneler passar egentligen inte i vårt kök eftersom kattmaten står i högra hörnet,
och det gör dessutom att köket känns mindre.
Men är ju bara styvt en månad till advent,
så får funka så länge.

Även bordet fick sig en höstigare look

Före:
Lånad bild från mig själv.
Från inlägget "går det stryka en vaxduk".

Efter:




Älskar verkligen mörklila denna årstid.

Så nu när det inte blev någon ny gardin,
fick köket sig en gratis uppsving av saker som fanns lite här och där
i diverse skåp och lådor.
Billigt och bra,
precis enligt en småländsk ekonoms filosofi ;)

Ha en härlig Tisdag,

Kramar





1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Jag tycker det blev härligt höstigt! Gillar också mörklila :)

Ann-Louise