fredag 6 maj 2011

Blomster på balkongen


Ifall mitt lavendelprojekt i kylen går åt
skogen så kommer det ändå dofta
ljuvligt på balkongen.

Tomat och smultron
experiment



Solen vi haft över Vetlanda idag har verkligen givit energi.
Trött och seg av den dåliga luften på jobbet,
men cykelturen hem i solen gjorde susen.
Började måla lite på ett litet projekt.
Men balkongen kändes mer frestande.
Så efter att plockat lite där ute letade jag fram alla krukor.

Sen bar det iväg till Granngården för att inhandla massa underbar grönska.
Så nu har mysfaktorn höjts en hel del på balkongen.
Men har lite idéer kvar som ska göra balkongen ännu mer inbjudande.
(Erkänner även att jag är tveksam om hur det ska gå med mitt lavendelprojekt i kylen.
Så för att helt säkert få känna lavendeldoft i sommar så var jag tvungen att köpa en)


Men nu har vi påbörjat Fredagsmyset istället.
Taco i magen och talang på tv:n,
hoppas ni får en underbar kväll.


Kramar Malin

Inga kommentarer: