onsdag 8 augusti 2012

Garageröj med nostalgitripp





Idag har det hunnits med en hel del utöver de vanliga sysslorna.
Gräset är äntligen klippt igen.
Jag överlevde det fruktade antenn-skruvandet på taket.
Så nu hoppas vi internet ska fungera lite bättre.
Blommor har planterats om och garageröjningen har påbörjats.

I en svart gammal trälåda som jag gjort i slöjden en gång
fann jag massa av hästsaker.
Saker som nu ska försökas sälja med sorg i hjärtat.
Men fann även våra gamla namnskyltar till tre av 
hästarna som funnits hos oss genom åren.

Flicker var den första.
En b-ponny grabb med mycket vilja.
Jumping Jack Flash,
min vita fina c-ponny som var lugnet själv.
Dock var han nästan aldrig vit....
Och så Dark Shadow,
hästen som satt sådana spår i mitt liv att var gång
jag tänker på henne fylls ögonen av tårar.
Älskade underbara häst som tyvärr fick lämna oss 
den 10 oktober 2008.

Det har passerat fler hästar i våra liv,
men dessa tre namnskyltar ska nu få pryda en
vägg i garaget när där är röjt och målat.

Imorgon bär det av på utflykt.
Syster, jag och lilla S planerar att fara klockan 6.
Så bäst att packa matsäcken.

Hoppas ni får en mysig kväll,
Kramar

Inga kommentarer: