onsdag 18 mars 2015

Speedpass


Tyvärr verkar magsjukan hittat in i vårt hem. 
LillaE kräktes en gång natten mellan torsdag och fredag. 
Men sen febrig och snorig så vi trodde det berodde på slemmet. 
Men natten till igår var det LillaS tur. Men också bara en kräk. 
Sen pigg, glad och matfrisk hela förmiddagen. 
Tyvärr kom några kräkningar till under eftermiddagen. 

Den planerade mamma-träningen fick jag ställa in 
och förmiddagen spenderades med tvätt och städ. 
Men med ca 30 min över innan jag skulle till jobbet 
ville jag iallafall få mig en genomkörare nu när kroppen äntligen kändes redo
 för träning igen efter förra veckans halskänningar och dåliga nätter. 

5 övningar, 40 sek jobb, 10 sek vila mellan och 3 varv med 1 minuts vila mellan 
= 14:20 min.....och folk påstår att de inte HINNER träna?!?

Jag körde på utfallsgång med viktplatta på rak armar över huvudet, 
går ju lika bra utan vikt eller med något man hittar i hemmet. 
Pullups i vår dörrstång
 (har man inte det så kan man ju köra
 ryggdrag där man ligger under bordet och drar sig uppåt eller rygglyft). 
Plankstjärnan - där man jobbar från sida till sida med planka på raka armar mellan. 
Thrusters - jag körde med skivstång. 
Men går ju lika bra att bara köra knäböj om man inte har något att lyfta upp i axelpress
 när man jobbar upp, eller bara ta något provisoriskt som två pet-flaskor med vatten i. 
Burpees där jag försökte hålla högt tempo för att få upp pulsen ordentligt. 

Och jag hann bli både svettig och flåsig.
 Så ett kanonpass om man har ont om tid men ändå vill hinna träna. 
Och har man mer tid är det ju bara att köra 1,2 eller 3 varv till ;)

Kramar

Inga kommentarer: